Banan är öppen för spel så länge vädret tillåter samt att man är extra noga vid tex: Frost!? Då är banan stängd! Det är inte tillåtet att beträda en frostig bana. Detta gäller även övningsområden såsom tex putting greener mm. Det är även extra viktigt att alla lagar sina nedslagsmärken samt återplacerar uppslagna torvor. Sköter man inte detta tvingas banan att stänga.